Je pondelok večer a vonku sa ženie búrka. Ideálny čas, kedy je fajn pripomenúť si tepelné (pekelné) lúče na francúzskej Riviére a napísať o tom blog po prvom pracovnom dni.
Pravidlá celosvetovej hry hit different
Ako to prebieha na najväčšej kreatívnej súťaži ever? Festival je vybombený špeci diskusiami, namakanými speakermi a platformami na každom kroku. Je to naozaj tak, nejde o žiadne klamanie v kuloároch.
Doslova prvou bola prezentácia Tora Myhrena, viceprezidenta marketingovej komunikácie pre Apple. Ten nás obklopil kademožnými kampaňami, ktoré sršali farbou, emóciou a messagom. Druhá prednáška, ktorá nám vyrazila poistky bola od Andreya Tyukavina, šéfinovátora a výkonného kreatívneho riaditeľa LePub, ktorý opisoval neurodiverzitu a fungovanie mozgu počas kreovania. Tretia prednáška, ktorá bola pre nás jedna z najinšpiratívnejších a naozaj prínosných patrila našim sieťovým kolegom zo Španielska – Lola MullenLowe pod záštitou Tomása Ostiglia. Ikonická prednáška od procesu zadania briefu, cez uskália až po kreatívny proces reklamných spotov a outdoorov, ktoré by the way, získali niekoľko cannes levov.


Okrem printov a OOH sa umiestnili aj crazy spoty, ktoré môžeš vidieť tu a tu.
Po načerpaní energie a kreatívneho chaosu prišiel čas na naše kreovanie. A čo nás na zadávaní prekvapilo najviac? Prezenčná listina súťažiacich, pravidlo používať vyložene iba Adobe Stock a Adobe FireFly (prepáčte, ale kto s týmto výmyslom prišiel?), spoločný workspace a prezentácia od zadávateľa Bee Wild s videami a presnými štatistikami. Krása! Avšak problémom totiž je, že pri slove včela väčšine smrteľníkov napadnú práve tie medonosné, zatiaľ čo tie divoké zostávajú v tesnom závese. Niekedy doslova.
BRIEF: Poukážte na dôležitosť divokých včiel, nechoďte na to melancholicky a odovzdajte prácu do 24 hodín. NOTED.
Prvé výstrelky, ktoré nám napadali boli fonetické hračky typu: Cardi without B. Potom sme na to išli sofistikovanejšie a zmysleli sme si, že použijeme fotografiu Davida Attenborougha a Grety Thunbergovej (meanwhile they discuss, she really works). Tento istý headline nám napadol aj pri World Summite, ngl. Ale chcelo to niečo, čo všetci poznajú a čo nie je úplná trápenka. AHA! Veď mesiac dozadu sa pri odovzdávaní filmových cien v Cannes primotala včela na červený koberec. Okej, poďme vymyslieť headline, fotku máme.
Bola by škoda, nevyužiť brief, ktorý nám klient zadal a nevytiahnuť z neho informáciu, ktorá nás prekvapila najviac – DIVOKÉ VČELY MAJÚ VO SVETOVEJ EKONOMIKE PODIEĽ 200 B DOLÁROV! No a kto zarába ešte veľa peňazí? Celebrity a filmové hviezdy.
Headline bolo najväčšie peklo, nakoľko sme chceli pracovať so slovom wild. „Isn’t it wild, she has no fans and still earns more?“ – kým by toto niekto dočítal, na svete by tie včely snáď aj vyhynuli. Nakoniec sme sa zmierili iba s „No fans and still earns more.“

Tentokrát sme deadline predbehli nie o 13 hodín ako tomu bolo v slovenskom kole, ale o 20 minút. Dohadovali sme sa na headline, jeho umiestnení a na tom, či použijeme bold. Ale aby všetko nebolo ružové, v tomto bode nastala mierne pasívna agresia. Po nahratí práce do systému sme si dali high five a krátili si čas do vyhodnotení chodením na panelové diskusie.
Keď sme mali chuť buchnúť do stola
Počas vyčkávania na piatkové awards (dva dni), sme zožali množstvo pozitívnych feedbackov – od copykov až po kreatívnych riaditeľov z iných agentúr. V tomto bode sme sa utvrdili v tom, že ak by sme sa aj neumiestnili, spravili sme fakt dobrú robotu a sme maximálne spokojní. Ale to by nemohli prísť vyhodnotenia a striebro v našej kategórii. Ktoré nepatrilo nám, ale Pedrovi a Eme z Kolumbie.

V tomto momente sme zatli päste a zuby a do polhodiny sme predýchali nielen pohľady našich slovenských kolegov z brandže, ale aj trpkú prehru. Na druhej strane – naša idea bola v podstate výherná #deluluisthesolulu.
Legit dôvody, prečo sme sa neumiestnili
Po nazbieraní energie na miestnej pizzi za 15 eur sme sa rozbehli na debrief s jedným z porotcov, ktorý nám dal jasný a miestny feedback.
- Mali sme použiť väčší close-up, ktorý by menej rušil a bol by na prvú jasný
- Venovali sme sa dvom témam v jednom headline – mali sme zostať pri ekonomike a vynechať fanúšikov
- Focusli sme sa príliš detailne na dáta
- Nemuseli sme vôbec použiť headline
ALE! Nebolo to také zlé, pretože:
- Využitie situačného momentu
- Funny prepojenie fanúšikov divokých včiel a celebrít
- Silný odkaz a poukázanie na to, že včely neprodukujú iba med
BONUS:
- Porotcovi sme ukázali slovenský vizuál s typoškou a vrískal!
Ak ste dočítali tento blog až sem, gratulujeme. Práve ste načerpali dávku kreatívnej inšpirácie a zároveň sa poučili z našich chýb. Ak si chcete pozrieť všetky práce, nájdete ich na lovethework.com. A ak tam náhodou zablúdite, pozrite si výhernú prácu v kategórii Film, ktorá mala najväčší applause a najdlhšie „AAAW“ z tohtoročného Cannes Lions.